چسب 123 چیست؟ | موارد استفاده چسب همه منظوره

چسب 123 چیست

در خانه یا محل کار پیش آمده که احتیاج به چسب باشد. اکثر افراد در مورد چسب 123 اطلاعاتی دارند و در اکثر خانه ها این چسب موجود است. این چسب قطره ای از آن دسته چسب های پر کاربرد می باشد. در انواع سطوح به کار می رود و آن هم به خاطر مقاومت بالای این چسب ها در برابر رطوبت و تغییر آب و هوا می باشد. به خاطر غلظت و مقاومت بالا دارای چسبندگی فوق العاده ای می باشد. تا جایی که به خاطر همین ویژگی در بخش صنعت خیلی استفاده می شود. به خاطر خشک شدن سریع و چسبیدن آن یک ویژگی خاص این چسب می باشد که سریه دو قسمت به هم می چسبد. روی سطح شیشه یا چوب و یا فلزات و موارد دیگر که به خاطر همین به چسب همه کاره معروف است. برای آشنایی بیشتر با پک لرد تا پایان مقاله همراه شوید.

چسب 123 چیست؟

نام دیگر این چسب، سیانواکریلات است. ماده ای که در چسب به کار می رود و خاصیت شیمیایی دارد. همین ماده باعث خشک شدن سریع چسب روی سطوح می شود. همان طور که قبلا تاکید شد. قدرت چسبندگی بالای آن باعث می شود مشتری بیشتر سمت این چسب ها بیاید. معمولا این چسب به گونه ای بوده و مشتری مداری کرده است که تقریبا رقیبی ندارد.

موارد استفاده چسب 123

  • سطح شیشه
  • سطح چوبی
  • سطح سرامیکی
  • سطح پلاستیکی
  • سطح فلزی
  • سطح مدار الکترونیکی
  • سطح چرم 
  • و خیلی موارد از این قبیل کاربرد دارد.

نحوه استفاده از چسب همه منظوره

همراه چسب 123 یک اسپری هم می باشد. در زمان چسباندن اول باید سطح مورد نظر را خوب تمیز کرده و خشک باشد. هیچ گونه لکه ای نداشته باشد. بعد از آن ، با اسپری،  محل را آغشته می کنید. چند ثانیه صبر می کنید. چسب را روی آن می زنید. این چسب ها غلظت متفاوتی دارند و هر کدام از آنها برای سطح خاصی استفاده می شود.

سختی کار با چسب 123

خشک شدن سریع :این چسب ها از موادی تشکیل شده اند که باعث می شود سریع خشک گردد. همین که سر چسب باز شود تا یک ماه بیشتر نمی توان از آن استفاده کرد و خشک می شود. البته تا یک سال مهلت دارد تا استفاده شود. برای این کار که بتوانیم بیشتر از چسب 123 بعد از باز شدن استفاده کنیم. بهتر است بعد از استفاده سر آن را زود ببندیمو در یک پلاستیک بگذاریم. در جای رطوب قرار دهیم در این صورت می توانیم باعث دیر تر خشک شدن آن شویم. 

چسبیدن به پوست دست:در حین کار با چسب دیده شده که دو انگشت به چسب آغشته شده و به هم چسبیده اند. برای جدا کردن آن خیلی درد آور بوده است.

اگر این مورد برای شما هم پیش آمد اول دستکش دست کنید. اگر دستکش نبود و به هر دلیلی به دست شما مالیده شد. کمی صبر کنید و بعد با آبی که خیلی جوش نباشد و صابون آن را برطرف کنید. هیچ وقت سعی نکنید چسب روی پوست را بکنید. چون ممکن است پوست همرا ه با چسب کنده شود. همچنین مالیده شدن چسب در اطراف محل مورد نظر که ممکن است ظاهر خوبی را ایجاد نکند. اگر این مورد پیش آمد با پاک کننده هایی که در مورد آن صحبت می کنیم استفاده کنید. اطراف آن را با این پاک کننده ها برطرف کنید.

ظاهر چسب: بسته بندی چسب 123 و شباهت آن با پماد های چشم و قطره های گوش و بینی ممکن است اتفاق ناگواری را ایجاد کند. در این مورد خیلی دقت داشته باشید مخصوصا در جایی که کودک حضور دارد از دسترس آنها خارج کنید.

پاک کننده های چسب 123

  • اسپری حلال: یک نوع پاک کننده صنعتی می باشد که چسب را با آن می توان پاک کرد.
  • استون: همان طور که می دانید استون پاک کننده لاک و از این موارد است. وقتی روی چسب هم زده شود مانند لاک آن را پاک می کند.
  • سرکه : برای این کار یک دستمال را بردارید و کمی سرکه روی آن بریزید. به قول معروف دستمال را آغشته کنید. بعد روی قسمتی که چسبی شده بمالید و تمیز کنید.
  • الکل: یک پاک کننده صنعتی اما باید دقت شود 
  • آب گرم و صابون: قسمت چسبی را در آب گرم که جوش آن خوابیده و صابونی که در آن انداخته اید بگذارید تا کمی خیس شود و بعد آرام آرام چسب را از محل جدا کنید.
  • با حرارت دادن : کمی گرما رساندن به محل می توانید لکه چسب را از خشکی خارج کنید. بعد با دستمال آن را پاک کنید. اما دقت داشته باشد که حرارت دادن باعث آتش گرفتن محل نشود. چون چسب 123 اشتعال زا می باشد.
  • نمک، روغن ، خمیر دندان موارد دیگری هستند که در پاک کردن و حلال چسب 123 در محل مورد نظر  می توانند به شما کمک کنند.

عوارض چسب 123

قابلیت اشتعال زایی: در مورد استفاده از چسب 123 باید موارد و نکات ایمنی را رعایت کنیم. چون در اثر همین اشتعال زایی باعث شود که آتش بگیرد و خطرناک شود. مثلا در مورد چرم که یک سطح طبیعی می باشد و چسب روی آن قرار گیرد. اگر مواظب نباشیم سریع در اثر کمی قار گرفتن با حرارت احتمال آتش گرفتن را دارد.

سمی بودن: بهتر است هنگام استفاده از اسپری و چسب 123 از ماکس استفاده کنید. چون به محض استفاده از اسپری و چسب گازی از آن منتشر می شود که استنشاق آن باعث می شود به دستگاه تنفسی آسیب وارد شود.

ایجاد حساسیت: همین استشمام گاز اسپری باعث به وجود آمدن حساسیت می شود. یا اگر برخورد با پوست یا چشم و مواردی از این قبیل  در بعض اوقات و برای بعضی افراد ، ایجاد عوارض و حساسیت می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *