برای از بین بردن چسب 123 چه کار کنیم؟

از بین بردن چسب 123

گاهی به دنبال راهی برای از بین بردن چسب 123 هستید. مثلاً نقطه مد نظرمان را چسب 123 زده ایم و چند قطره از آن در حوالی آن قسمت هم ریخته شده است. در اینجا باید آن را پاک کرد. چسب 123 در اثر خاصیتی که دارد زود خشک می شود. به سادگی نمی توان آن را پاک کرد. بهتر است اطلاعاتی را کسب کنیم تا ببینیم برای از بین بردن چسب 123 چه کار کنیم که سخت نباشد و راحت تر چسب را  برطرف کنیم. برای کیب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله همراه پک لرد باشید.

کاربرد چسب 123 بر انواع سطوح

  • سطح شیشه
  • سطح چوب
  • سطح پلاستیک
  • سطح فلزی
  • سطح پوست
  • سطح پارچه 

مراحل کلی استفاده از چسب 123

  • سطح مورد نظر را خشک می‌کنیم و اگر گرد و غبار یا زنگ زدگی دارد، آن را پاک می‌کنیم.
  • اسپری چسب ۱۲۳ را روی سطح می‌پاشیم و چند لحظه صبر می‌کنیم تا بخار شود ( اسپری همیشه لازم نیست).
  • چسب ۱۲۳ را روی سطح می‌زنیم.
  • سطح را در جای مورد نظر قرار می‌دهیم و چند ثانیه محکم نگه می‌داریم.
  • اکنون سطوح مورد نظر به هم چسبیده‌اند.

از بین بردن چسب 123 از روی پوست

وقتی از چسب استفاده می کنیم ناخودآگاه چسب در اطراف محل کارمان نشت می کند. حتی ممکن است در حین کار اگر دستکش نداشته باشیم روی پوست بریزد و بچسبد. در این مواقع اصلا سعی نکنید همان طور که چسب روی پوست خشک شده است را بکنید. چون باعث می شود در حین کندن چسب مقداری از پوست هم با آن کنده شود و بسیار دردناک است. برای این کار بهتر است اول دست خود را در محلول آب گرم و صابون قرار دهید تا نرم شود. بعد به راحتی آن را از روی پوست جدا کنید. از کره نیز می توانید برای از بین بردن چسب روی پوست استفاده کنید.

از بین بردن چسب 123 از روی فلزات

اگر چسب در اطراف فلزاتی مانند آلومنیوم یا فولاد ریخته شد. یک پارچه تمیز بردارید و آن را با آب گرم نمناک کنید یا پارچه را با استون آغشته کنید و روی قسمت لکه چسب بکشید. تا زمانی که کاملا پاک شود. همچنین می توانید از هر نوع روغنی که در خانه دارید روی محل بریزید. بعد از کمی صبر با دستمال آن را پاک کنید. اگر فلز شما رنگ داشت برای از بین بردن چسب 123 از روی آن را با یک روان کننده اسپری کرده و بگذارید خیس شود. سپس با یک پارچه آن را پاک کنید.

پاک کردن چسب 123 از روی پلاستیک

اول از همه بهتر است در یک قسمتی از پلاستیک که کم دیده می شود را با هر برطرف کننده ای که می خواهید استفاده کنید. امتحان کنید تا ببینید واکنش آن چگونه است ایا برطرف می کند یا نه.

سرکه یکی از حلال ها در مورد سطوح پلاستیکی می باشد که به شما سفارش می کنیم مقداری سرکه سفید روی محل چسبی بریزید و بگذارید کمی خیس بخورد و سپس چسب را با کاردک بردارید. علاوه بر سرکه از آب گرم و روغن هایی که قبلا هم گفتیم می توانید برای از بین بردن چسب 123 استفاده کنید. ولی سرکه مناسبترین آن موارد است.

پاک کردن چسب از روی پارچه

برای این کار بهتر است پارچه را یک شبانه روز در آب خیس کنید. بعد از آن مقداری مایع شوینده را روی محل ریخته و با مسواک به صورت نرم و آرام روی آن بکشید. سپس در آب گرم بشویید. اگر دیدید که خوب برطرف نشد می توانید از استون استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که استون ممکن است رنگ لباس را عوض کند.

پاک کردن چسب 123 از روی چرم

برای این کار باید خیلی دقت کنید تا چرم آسیب نبیند. به خاطر طبیعی بودن چرم ممکن است چسب اگر چیزی به آن برسد مثلا فشار یا حرارت ، باعث اشتعال شود. اگر می توانید خیلی آرام با یک کاردک شروع به برداشتن چسب کنید. خیلی آن را دست کاری نکنید چون ممکن است چرم را خراب کنید. همین که مقداری را با کاردک تراشیدید با یک اسفنج مقداری کف صابون را برداشته و روی محل را با آن آغشته کنید. سپس با دستمال تمیز و خشک روی چرم را پاک کنید.

پاک کردن چسب 123 از روی شیشه

می توانید برای از بین بردن چسب 123 از روی سطح شیشه کمی ان قسمت چسبی را به روغن آغشته کنید. سپس با پارچه تمیز پاک کنید. همچنین می توانید با استون و الکل نیز محل را از چسب پاک کنید. همین طور  اگر امکان دارد می توانید قسمت چسبی را یک شبانه روز در اب گرم و صابون قرار دهید تا خیس بخوردو وقتی شل شد آن را از روی محل پاک کنید.

پاک کردن چسب 123 از روی فرش

اگر فرش دستبافت است باید فقط با موارد طبیعی مانند اب گرم و صابون یا سرکه برای تمیز کردن از آن می توان  استفاده کرد. اگر فرش ماشینی است از پاک کننده هایی مثل استون هم می توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *